Wednesday, 18 January 2012

Budak-Budak Zaman Sekarang .


budak-budak zaman sekarang dh bnyk berubah .
antaranya :
  • cara berpakaian
  • pergaulan yg AMAT bebas
  • sikap yg liar & tak terkawal
bahasa pun , entah pa terjadi .
moden , mmg moden .
tpi , budaya & akhlak perlu dijaga jugaa .

contoh bahasa :

gila -> gylak / gylax
aku -> aque / aq
kau -> ko
hot -> hawt
pun -> pown
kalau -> kalue
orang -> urank

tell me ! , bahasa apa yg korang guna tu ? .
siapa lh yg cipta ayat2 camtu ?
kekadang , sya sendiri pun x fhm ( ahahah )

ni lh budak-budak zaman sekarang .
yg hanya ingin berseronok & bergaya .

" Kepada ibubapa kat luar sana ,
sentiasa awasi anak anda .
berikanlh dia kasih sayang & pendidikan yg baik . "

Yours Trully ,

Iqaaaa <3

gmbr2 remaja zaman moden ( sekarang ) :




BE CAREFUL !
DON'T ENTER THE DARK PATH OF LIFE ! .




PewDiePie !! .



Haiiiiii :)
kat atas ni , korang nampak x video tu ?
tu video yg paling menggelikan hati
& korang pasti akan ketawa sepuas-puasnya apabila korang tengok video tu .



ehe , ni lh pencipta video tu .
dia amat lucu & korang cubalh dengar cara dia menjerit .
pasti korang pun setuju :)

JGN lupa tengok yg ni lagi ! :)

Amnesia: Recurring Nightmares - http://bit.ly/pY2dLg
 Amnesia: Dark Room - http://bit.ly/p14lXS
Amnesia: Stayn' Alive - http://bit.ly/n40rhh
 Amnesia: Baldo's Discovery - http://bit.ly/rgQDPi
Amnesia: Recurring Nightmares - http://bit.ly/pY2dLg
Amnesia: Baldo's Discovery - http://bit.ly/rgQDPi
Amnesia: Dark Room - http://bit.ly/p14lXS
Amnesia: Dark Room - http://bit.ly/p14lXS


nyaa , klo korang ada Youtube acc .
Like lh ~
ehehe , tu jx dri Iqah .

ENJOY WATCHING ! <3

 

 

Saturday, 27 August 2011

T!pz Untuk Menenangkan D!ri

Ada beberapa tips untuk sesiapa yg mengalami tekanan . Ingat ! Sesiapa yg dh tekanan tahap maksimum tu , adalh lebih baik cuba menenangkn diri . Klo x , akhirnya masuk ke hospital sakit jiwa dh tu . Tekanan tu mmg biasa dh bg kitorang semua kat dunia nhe . Tp, tekanan tu juga bahaya tau ! ,.

TIPS-TIPS YANG BERGUNA

1 . Berehat dan tidur buat seketika
( x da slhnya jikalau melelapkn mata buat seketika )


2. Dengar lagu
( lagu2 yg sentimental & sweet . Jgn pula yg ROCK ! )


3. Menghirup udara yg segar & melihat alam sekitar
( Aktiviti ini dpt menenangkn mata & minda )


4. Bersosial & melakukan aktiviti riadah
( melakukannya dgn rkn2 adalh lebih baik )


5. Melakukan sesuatu mengikuti kehendak sendiri
( sekali-sekala, bersuka-ria lh . Bukannya bahaya pun )




Setakat tu jk yg dpt diperoleh oleh Iqah .

REMEMBER !
LEARN TO CONTROL YOURSELF FROM BEING TOO STRESSED OUT !
TAKE MY ADVICE AND EVERYTHING SHOULD BE FINE .

Sunday, 3 July 2011

Kal! P3rtama Na!k Angin D Kelas !!

nhe lh pelajar2 sekolah ku yg amat aktif & bersemangat .
ku pula berada di sebelah kiri dan berada di antara kedua pelajar berbaju kurung(putih) .
Ya, aku merupakan seorang pengawas sekolah .
blh dikatakan yg aku nhe . . responsible lh .
klo dh jadi penolong ketua pengawas sekolah 2, kenalh sopan dan tunjukkan contoh yg baik kpd pelajar2 yg lain . Maklumlh yg aku nhe seorang pelajar thn 6 . ehehe . Senior kpd junior (tahap1) lh maksudnya tu .

ramai org kata yg aku nhe tak sesuai jd seorang pengawas .
Bkn apa, tengok dri muka pun dh taw aku nhe bukannya pemarah .
suara ku pun langsung tak mencecah ke volume 100 .
tak da seorang pun yg pernah nampak aku nhe mrh2 taw .
org lain sering tertanya-tanya, ''camna dia blh jd seorang pengawas tu ??'' .
aku sedar bahawa aku nhe seorang yg lemah-lembut dan bukannya jenis yg garang seperti ibuku .
Oh ya ! Ibuku seorang guru disiplin kat sekolah . Mmg priority nya untk jd tegas .

Latihan Yang Tidak Berfaedah Tapi Berkesan

nhe adek aku .
namanya Athirah .
dia jua seorang pengawas . Dia mewarisi sikap ibuku .
Dia tegas, garang dan kekadang ganas .
klo dia mrh, awas lh !
seseorang blh masuk hospital taw !! .

Walaupun dia sering membuliku, dia juga sentiasa menjaga keselamatanku . Pendek kata, dia ambil berat tntg aku . ehehe .
Sehinggalh suatu hari, dia adakn satu latihan untk aku .
Aku agree aje lh . ( ingatkan latihan yg seronok lh tu )
rupa-rupanya, latihan mengajar diri untk jadi tegas dan membuat org lain takut kat kita . ehehe . bkn samseng ya ! jgn slh fhm pula .

nhe yg aku belajar dari adek ku :
  1. jangan tunjukkan muka kasihan, buat muka yg garang !
  2. suara haruslh lantang !
  3. klo ada sesiapa cari masalah, jgn kita pula yg minta maaf !
  4. klo marah, berikan isyarat untk menunjukkan bahawa korang siap sedia hendak attack bila2 masa jikalau kehendak kita tak dituruti .
setakat tu jk yg ku bljr dri adek ku . Aku bljr dari dia selama seminggu . Tetapi, tak ada perubahan langsung .
Tak da gunanya klo teruskn . Jadi, ku berhenti jk lh .


Tibalh suatu hari, aku nhe sibuk mencari idea untk ciptakan sebuah cerita yg menarik . Idea ku dh jauh ke hadapan, tak berhenti langsung . Mmg pnjg tl cerita yg aku tulis tu . Tak logik tp unik . ehehe . ( perasan pula aku nhe ) . Tiba-tiba, seorang budak lelaki bernama Shamirul telah  mengganggu ku lalu menghancurkn kesemua ideaku . Fikiranku buntu .
Aku berasa amat mrh . "Jgn lh kau mengganggu bh, Shamirul ! Tak nampakkah yg aku nhe tengah buat kerja, hah ?!", jeritku . Kesemua pelajar dlm kelasku terkejut . Guru (mata pelajaran bahasa melayu) juga turut terkejut .
Aku terdiam . Aku tergamam . Tak sangka kemarahan ku telah mencapai ke tahap yg maksimum . "Aku tidak suka perasaan marah nhe taw ! Aku rasa tidak selesa langsung .", kataku dlm hati . Memarahi seseorang secara umum, mmg tak baik . Ia hampir seperti memalukannya di khalayak ramai . Mmg slh c Shamirul, tp aku tak patut ckp sebegitu kat dia . Aku sepatutnya menegurnya dgn baik tp sebaliknya, aku menjerit kat dia . aduuiii, kesian pula tengok dia .
Hari keesokannya, aku pun meminta maaf dri dia . .


Sejak tu, aku cuba mengawal perasaan ku dan akan sentiasa berfikir sebelum bertindak .
Tapi, bukannya bermakna aku nhe kembali jd org yg lemah-lembut . NO !
Aku normal dri segi pengawalan perasaan dan emosi .
Klo mrh, naik angin lh .
Klo happy, gembira lh .
ahahaha .

Tu jk yg ku dpt kongsi dgn korang buat masa nhe .
ehehe .